Věk kolem osmnácti let znamená pro lidi v našem státě nejrůznější. Často je to však věk, kdy se člověk rozhoduje, zdali bude pokračovat ve studiu nebo se stane samostatně výdělečně činným. Zatímco člověk, který začne pracovat, získá jeden obrovský benefit, a to měsíční příjem peněz, v případě studentského života je to jinak. Student si musí obstarat peníze stejně tak jako pracující člověk, ale složitější je to v tom, že u toho všeho musí ještě zvládat školu. Právě zde může nastat problém, neboť člověk nemusí všechno zvládat tak, jak by si představoval. Tohle je však další téma, nyní je důležité zamyšlení se nad tím, jak moc je studium vysoké školy důležité.
Baví vás to a chcete vědět více?
Jsou dva důvody, respektive tři, proč se studenti rozhodují pro vysokou školu. Jedním z nejčastějších důvodů je to, že mají vidinu toho, že vysoká škola se rovná lépe placeného zaměstnání. To však nemusí být až taková pravda, a to zejména v případě humanitních oborů. Dalším důvodem bývá obecný zájem o danou oblast. Posledním, avšak také poměrně častým důvodem pro zájem o studium je prodloužení studentského života a možnost nepracovat, ale užívat si volného času. Tuto možnost však nyní neuvažujme.
Je studium zárukou bohatších vědomostí?
Ačkoliv systém zkoušek do povědomí studentů nějaké informace skutečně předá, je nutné si uvědomit, že takový nadšenec do dané oblasti nemusí mít vysokoškolský titul, ale bude toho vědět podstatně více než student, který studuje jenom proto, aby nemusel chodit do práce. Nadšenec sice neskládá zkoušky, ale v závěru jeho nadšení mu dává tu možnost dané látce více porozumět. Samotný zájem je pak zárukou toho, že takový člověk získané informace jen tak nezapomene na to, co se naučil. Právě to však není pravda o studentech, které jejich studium nebaví a dělají to třeba jenom z osobního donucení, což je nepříliš vhodný vzor toho, jak student vypadá.